Curs 1: Màrqueting Digital i Noves Tecnologies
Ponent: Jaume Serra
Repte: Marketing en noves tecnologies
Perfil del ponent: Experiència en gran consum en empreses com Unilever i Estrella Damm
entre altres. Imparteix classes en l’àmbit de marketing digital a la Universitat Internacional
de Catalunya i màster comercial a la Universitat de Barcelona.
Públic Objectiu:
- Professionals i estudiants interessats en el màrqueting digital i la transformació
tecnològica de la comunicació. - Emprenedors, responsables de màrqueting, gestors de continguts i equips
comercials que volen posar-se al dia amb les eines i tendències actuals. - També apte per a perfils no tècnics que busquen una introducció pràctica al
màrqueting digital.
Objectiu del curs / Sinopsi:
Familiaritzar els participants amb les eines, canals i tendències emergents del màrqueting
digital. El curs ofereix una visió actualitzada i aplicada de com utilitzar estratègies digitals
per millorar la presència online, generar leads i adaptar-se als nous comportaments dels
consumidors a l’entorn digital.
Temes Clau / Contingut:
1. Introducció a les Xarxes Socials i el seu Impacte (15 min)
- Contextualització de l'ús de les xarxes socials per a empreses.
- Importància de l'estratègia digital i la comunicació online.
- Beneficis d’una presència sòlida a les xarxes socials.
2. Optimització de l'Impacte en Xarxes Socials (30 min)
- Què significa “impacte” en RRSS?
- Factors que influeixen en l'impacte: creativitat, consistència i audiència.
- Tècniques d’optimització: com millorar l'abast, la visibilitat i la interacció.
- Eines per programar i automatitzar publicacions (exemples: Hootsuite, Buffer).
3. KPIs i Mètriques Plausibles per Mesurar l'Èxit (30 min)
- Què són els KPIs i com definir-los en funció dels objectius.
- Principals KPIs per RRSS: abast, impressions, CTR (click-through rate),
interaccions, conversió. - Com llegir les dades i treure conclusions accionables.
- Mètriques específiques per a cada plataforma (Facebook, Instagram, Twitter,
LinkedIn, etc.).
4. Estratègies per Vendre Més a través de les Xarxes Socials (30 min)
- Crear contingut orientat a l’acció: publicacions, ofertes i crides a l'acció (CTAs).
- El poder de les compres socials i la publicitat pagada a les xarxes socials.
- Eines per gestionar campanyes publicitàries a Facebook i Instagram Ads.
- Casos d’èxit: exemples d'empreses que han incrementat les seves vendes mitjançant RRSS.
5. Q&A i Tancament (15 min)
- Preguntes i respostes.
- Resum dels punts clau.
- Tancament i properes passes.
Beneficis per als assistents:
- Comprensió pràctica de l’ecosistema i eines del màrqueting digital.
- Capacitat per implementar estratègies bàsiques en entorns reals.
- Coneixement de les tendències que marcaran el futur del sector.
- Millora de la competitivitat digital de projectes i marques personals.
Metodologia / Enfocament:
El curs combina exposicions teòriques amb exemples pràctics i eines en directe. S’utilitzen
casos reals, demostracions d’eines i activitats guiades per fomentar la participació activa i el
pensament estratègic. S’adapta a diferents nivells de coneixement amb un enfocament clar i
aplicable.
Dates i hora:
Dilluns 3 de novembre de 2025
De 15 a 18h
Presencial amb mentories personalitzades