Curs 1: Màrqueting Digital i Noves Tecnologies

Ponent: Jaume Serra


Repte: Marketing en noves tecnologies

Perfil del ponent: Experiència en gran consum en empreses com Unilever i Estrella Damm
entre altres. Imparteix classes en l’àmbit de marketing digital a la Universitat Internacional
de Catalunya i màster comercial a la Universitat de Barcelona.

Públic Objectiu:

  • Professionals i estudiants interessats en el màrqueting digital i la transformació
    tecnològica de la comunicació.
  • Emprenedors, responsables de màrqueting, gestors de continguts i equips
    comercials que volen posar-se al dia amb les eines i tendències actuals.
  • També apte per a perfils no tècnics que busquen una introducció pràctica al
    màrqueting digital.

Objectiu del curs / Sinopsi:
Familiaritzar els participants amb les eines, canals i tendències emergents del màrqueting
digital. El curs ofereix una visió actualitzada i aplicada de com utilitzar estratègies digitals
per millorar la presència online, generar leads i adaptar-se als nous comportaments dels
consumidors a l’entorn digital.


Temes Clau / Contingut:
1. Introducció a les Xarxes Socials i el seu Impacte (15 min)

  • Contextualització de l'ús de les xarxes socials per a empreses.
  • Importància de l'estratègia digital i la comunicació online.
  • Beneficis d’una presència sòlida a les xarxes socials.

2. Optimització de l'Impacte en Xarxes Socials (30 min)

  • Què significa “impacte” en RRSS?
  • Factors que influeixen en l'impacte: creativitat, consistència i audiència.
  • Tècniques d’optimització: com millorar l'abast, la visibilitat i la interacció.
  • Eines per programar i automatitzar publicacions (exemples: Hootsuite, Buffer).

3. KPIs i Mètriques Plausibles per Mesurar l'Èxit (30 min)

  • Què són els KPIs i com definir-los en funció dels objectius.
  • Principals KPIs per RRSS: abast, impressions, CTR (click-through rate),
    interaccions, conversió.
  • Com llegir les dades i treure conclusions accionables.
  • Mètriques específiques per a cada plataforma (Facebook, Instagram, Twitter,
    LinkedIn, etc.).

4. Estratègies per Vendre Més a través de les Xarxes Socials (30 min)

  • Crear contingut orientat a l’acció: publicacions, ofertes i crides a l'acció (CTAs).
  • El poder de les compres socials i la publicitat pagada a les xarxes socials.
  • Eines per gestionar campanyes publicitàries a Facebook i Instagram Ads.
  • Casos d’èxit: exemples d'empreses que han incrementat les seves vendes mitjançant RRSS.

5. Q&A i Tancament (15 min)

  • Preguntes i respostes.
  • Resum dels punts clau.
  • Tancament i properes passes.

Beneficis per als assistents:

  • Comprensió pràctica de l’ecosistema i eines del màrqueting digital.
  • Capacitat per implementar estratègies bàsiques en entorns reals.
  • Coneixement de les tendències que marcaran el futur del sector.
  • Millora de la competitivitat digital de projectes i marques personals.

Metodologia / Enfocament:
El curs combina exposicions teòriques amb exemples pràctics i eines en directe. S’utilitzen
casos reals, demostracions d’eines i activitats guiades per fomentar la participació activa i el
pensament estratègic. S’adapta a diferents nivells de coneixement amb un enfocament clar i
aplicable.


Dates i hora:
Dilluns 3 de novembre de 2025
De 15 a 18h
Presencial amb mentories personalitzades

Please publish modules in offcanvas position.